Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur mycket klarar perenner att växa igenom?, Ger upp - j-a leråker - nu köper vi på lass!
          Pesco
          Inlägg 03-05-2007, 20:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 230
          Medlem nr: 2 824

Efter 4 år är marken fortfarande stenhård. Gav bort en planta till grannen och den blev genast 3 ggr så stor. De har iofs jordförbättrat årligen i 20 år, men ändå.

Tänkte köpa jord till gräsmattan om nåt år. Frågan är om man kan lägga på ett fett lager i rabatterna? En Bauhaus påse hit el dit är att pissa i oceanen.

Klarar de av att växa igenom 5 cm extra? Eller 1 dm?

Kanske måste man stacha och lägga på pö om pö en hel säsong?

Som sagt är det fin lera. Torv och sandblandning eller ska man ha nåt annat också, nån grövre partikel för att det inte ska bli cement?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 04-05-2007, 10:44
          Länk hit: #2

Gäster

CITAT (Pesco @ 03-05-2007, 21:42) *
          Tänkte köpa jord till gräsmattan om nåt år. Frågan är om man kan lägga på ett fett lager i rabatterna? En Bauhaus påse hit el dit är att pissa i oceanen.

Tänkte bara säga att om man beställer "gräsmattejord" hos "min" jordleverantör så får jag en ganska lerig jord. Kanske inte vad du vill ha till dina rabatter? Jag brukar med några års mellanrum köpa ett lass av lite finare jord som man har mullberikat. Den använder jag som stomme i nya rabatter. Sedan får man ju jordförbättra kontinuerligt på olika sätt. Som flera av de andra här gett förslag på.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 01:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon