CITAT (Fenja @ 04-05-2007, 13:02)

Jag tycker att det är bättre att ge råd så att växterna trivs och blir så fina som möjligt även om det "går" att låta bli att härda av och utsätta dem för frost... Jag utgår i alla fall från att de som frågar vill veta hur de ska göra för att det ska bli så bra som möjligt och inte från att de vill veta hur mycket de kan plåga ickehärdiga växter.
Vill man hålla på med zonknäckeri så kan man gärna berätta om det när någon frågar, det är kanske inte så att alla vill syssla med det...
Mvh
Fenja
mina växter trivs väldigt bra inte brukar jag avhärda dom och snälla ni LÄS vad jag skriver
Fenja om du läser vad jag skrivit innan var ser du att jag säger man ska utsätta dom för frost ??? och var har jag skrivit att man ska plåga växter ???
vill gärna veta , skriv till mig när du vet tack
och mina råd va följande som jag skrev
''så jag hade satt denna änglatrumpteten i halv skugga och ta in den på natten eller lägga över ett par lager med skydd , eller orkar man inte flytta då kan man sätta den inne''
igen var ser du att jag säger till folk att utsätta dom för frost ? och hur man plågar växter ?
så du menar att jag plågar mina växter ??
du kanske även skulle läsa detta
CITAT (Gillan @ 04-05-2007, 01:28) *
Självklart att jag tror dig flaxss!! Du behöver inte bevisa nåt, men mina tynade bort första frostnatten förra året ( ca 3-4 minus ). Och jag hade inga små taniga plantor. En del av dem hade nog en stam på ca 8:a cm. Jag tycker bara att man ska förmedla såna här saker, så att inte folk ska behöva känna sig lurade om det händer sånt de inte förväntat sig.
Hur mina Änglar såg ut förra året finn på bilder i mitt album ( det gamla).
detta skrev jag Fenja läs detta gärna
därför säger jag aldrig att man ska ha dom i frost , jag säger till folk ha dom runt +5c som lägst på natten ( dock kan en del klara lätt frost och runt 0c, eller skydda om man har dom ute och det ska bli frost ) men vid +5c dör ingen änglatrumpet det kan jag lova .
Redigerat av flaxss: 04-05-2007, 14:25