CITAT (Fenja @ 04-05-2007, 19:41)

Som sagt, jag tänkter inte käfta med dig... men att du lyckat övervintra något genom zonknäckeri ett år betyder inte att det funkar i alla andra zoner med och du ger väldigt ofta ganska vidlyftiga råd till sådana som bor i högre zoner... och om växter du inte ens odlat själv.
Läsa kan alla göra tror jag, om man vill skaffa sig kunskap om olika växtslag. Men om man läser lite mer så ser man att det ofta finns vitt skiljda erfarenheter om samma grödor, av människor som odlat i både 10, 20 och 50 år... så man ska kanske undvika att uttala sig så tvärsäkert.
Jag tycker att det skulle vara skönt om du var lite återhållsammare med dina utläggningar och kanske valde att ta upp dem i de sammanhang som de hör hemma.
NU har jag inget mer att säga om detta!
Mvh
Fenja
har jag sagt att det ska funka i andra zoner , så när lilla vän har du hört mig säga att folk ska plantera sådan växter jag har nej just det det har jag inte och jag är mycket väl medveten om vad som klara sig i zon 1-2 och jag säger knappast till folk att plantera sådana växter i högre zoner än 2 , leta gärna fram dina påstående så jag vet tack ( och dom råd jag har get till personer i högre zoner gällde inte över vintern )
( och mina växter kommer jag övervintar så länge jag lever å det kan du skriva upp plus mina flesta växter är vanliga trädgårds växter ,kolla gärna min lista på min profil ) .
å nej det gör jag inte att säga till folk plantera växter som jag har i högre zoner . och jag har skrivit upp vintern 04-05-06-07 så jag vet hur vintern är och det är allmänt känt att det är inte bara jag som har sånna växter på friland . tycker du inte ska diskutera saker du inte vet nåt om . jag ger inga vidlyftiga råd tyvärr . och jag uttalar mig inte tvärsäkert om sånt jag inte kan. säger igen tyvärr det gick inte . och jag kommer fortsätta skriva på mitt sätt det är inget folk kan säga till om att jag ska sluta med och jag kommer även fortsätta med mina råd .
PS du glömde ett år till min vän och jag ser framemot flera år av mina odlingar som för övrigt trivs rätt så bra i min trädgård . och det är ju bra att sånna som jag finns nu när det blir allt varmare så tur där finns några i Sverige som kan introducera nya växter,, heja zonknäckeri
Redigerat av flaxss: 04-05-2007, 19:34