Mycket intressant tråd. Jag förstår att den kompostkvarn vi har är för klen förstås. Den är köpt före min tid, säkert för att priset var rätt - och enligt produktbeskrivningen ska den ta upp till 4 cm i diameter, det låter ju jätteförtroendeingivande för den som aldrig prövat en dylik maskin.
Man blir ju extremt sugen på att köpa en sån där Bosch ni pratar om. Jag ÄLSKAR ju kompost

. Och att ha som täckmaterial under buskar osv. Men man får bärga sig lite också, för vem är det som ska stå här och mala ner alla rishögar från hela fastigheten (176 lägenheter med MYCKET grönytor) - jag ?! Hm... NEj, det går ju inte.
Ni som köpt en sån där Bosch AXT 2200 HP, fastnar det aldrig? Klibbar ihop?
När jag var på mässan för ett par år sedan, så pratade jag med en försäljare (det kanske var ett helt annat märke, jag minns inte), och han började sväva på målet väldigt, när jag frågade om varför grenarna klibbade ihop inuti maskinen. Han föreslog att man skulle låta grenarna ligga och torka något halvår i stället innan man lät dem gå genom kvarnen, det gjorde mig mycket misstänksam mot hela konceptet

. De apparater han sålde, verkade definitivt ha samma problem som den vi redan har, men era erfarenheter visar ju en ljusare bild tycker jag. Jättekul!