|
banan vill helst ha runt +15c på vintern och extra ljuse och fukt runt bladen men mindre i jorden . sen brukade jag låta min stå i vatten med närings lösning så där alltid va vatten på fatet ( på sommaren ). och som sagt dom är mycket mycket närings krävande . kan stå ute på sommaren om du avhärdar den först ( gör inte som jag satte ut den och glömde den i söder solen sen kom jag tillbaka till en vissen planta , dock ska jag plantera den på friland å se vad som händer ) . men sätt den i norr först när det är ca +15c i norr sen efter den varit i norr ett par dagar flytta den till öst ( går det under +10c på natten ta in den ) . sen tar du in den på slutet av sommaren eller hösten när nätterna går ner mot +10c ( alternativ ta in den på höstnätterna men ta ut den när dagen än är varm ) . och den slutar att växa när det går under +15c men dock klara den sig ner till +5c om du skulle glömma den ute på hösten . som max har min växt ca 1,5 2 blad i veckan men runt 1blad i veckan som skrivits innan brukar dom växa om man sköter dom bra
Redigerat av flaxss: 09-05-2007, 18:16
|