Det var väl meningen att göra er lite avundsjuka

.
Jag har växthuset mot husväggen som altan, kliver in direkt från vardagsrummet, husets värmeväxlare blåser restvärmen från huset direkt till växthuset. Den blåser +8 grader in i växthuset dygnet runt även på vintern.
Vi har paprikaplantor mm. kvar in i december och städar till jul.
Sedan har jag bara vinterförvaring för pelargonier, sharon och granatäppel-träd + lite till. Huset håller till plus-sidan vid minus 16 grader ute, om jag inte minns fel och det är sällan så kalt här. Lobelian blommar hela vintern genom i princip!
Jag har en barnkammare i förrådet för småplantor under januari-februari, men kunde flytta allt in i växthuset redan mitten av mars i år , jag har haft en extravärmare där, men jag tror inte att det har varit på gång alls, det enda som ska vara på gång där är en lufttorkare, för luften som kommer från huset är så fuktigt att vattnet rinner på rutorna annars. Lufttorkaren behövs ett par månader på våren och hösten.
Jag har några olika sorter av jordgubbar i trägården ( sonen lyckades flytta plantorna när han klippte gräset så jag har ingen aning vilken planta är vilken.) polka är annars min storfavorit!