Jag har aldrig kallat dem "oseriösa"; jag skrev bara att "en ny skall köpas i en seriös plantskola", skrev inte ens i "en annan, seriös plantskola".
Men är det inte problem att lämna tillbaka en växt köpt på postorder, t.ex vem står för returfrakten (om den skall returneras och inte destrueras ?)
Tror inte heller att någon tidning vill skriva om en stor firma som levererar en defekt växt, i synnerhet om denna firma annonserar i tidningen eller ses som en potentiell annonseringskund. Tror inte heller att ARN tar upp ärendet, de kräver ett visst minsta kostnad och denna sieboldii riskerar att inte nå upp till denna kostnad. Sen är det ju alltid risk att ord står mot ord.....
Jag kan ändå inte låta bli att undra hur man resonerar när man levererar en sådan växt till en kund ?? Jag kan väl knappt tro att ingen hos leverantören har märkt att växten är ju helt undermålig och vilken som helst seriös mottagare kommer att klaga ?? Jag menar, hantering runt en sådan växt måste ju vara dyrare än att bara ta och kassera den ? eller har de lågavlönad, okvalificerad arbetskraft som inte ser felet ?
Låt oss bara hoppas att leverantören välvilligt byter ut magnolian och ber om ursäkt. Jag föreslår att du ringer dit isf skicka e-mail, då visar att du är beredd att stå på dig. Annars är det nog enklast att besöka en seriös plantskola och köpa en ny ich se pengarna som förlorade.
Sen har jag en annan fundering, trodde att sieboldii var fröförökade, inte ympade ?? Skall kolla min egen i kväll.
|