|
Jag kör fri tillgång på torrfoder. Royal Canins valpfoder men har nu även blandat i en säck Pro Plans valpfoder Small Breed (fick en gratis påse). Funkar bra. Sen eftersom nakenhundarna ibland har endel tandproblem + att det ska bytas tänder och så så har dom även alltid flera sorters ben. Tiken fick även Royal Canins valpvälling i början då hon var mkt liten. Tycker hundar i första hand ska äta mat avsedd för dom. Vanlig mat får dom ibland, men då är det endast att slicka sista på tallriken eller slicka ur det urätna glasspaketet. Mycket uppskattat. Har inga problem alls med avföring, alltid fin form på båda två.
Skulle mina hundar få blod i avföringen skulle jag först kolla igenom deras matvanor noga, och sedan kolla om det händer flera gånger. Upprepas det så skulle jag åka direkt till veterinären för säkerhets skull. Är ju så svårt att veta om det är något allvarligt när djuret inte kan berätta vad som är fel. Men så kan det ju vara något tillfälling p.g.a förstoppning eller sådant.
|