Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> fler bilder, denan gån på kamelia,palmer,sedum m.m.
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-05-2007, 21:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hejsan hejsan

lite nya bilder från mig i dag

kamelia,palm,platta stenpartiet,sedum arter,kaktusar,rabatter m.m.

http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052pltIvp
          ( klicka på next och stanna vid foto 37 )

hoppas ni gillade turen

woops lite stavfel där ja
          denna gång ska det vara

Redigerat av flaxss: 02-05-2007, 21:58

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 11-05-2007, 22:22
          Länk hit: #2

Medlem

åhhh så vacker biggan vad heter den ?? alltså vilken namn sort vet ju att den heter camellia japonica men vilken ? för jag undrar är att jag nämligen ville härma dig å köpa en likadan ,,, min har blommat över men där är fler blommor som håller på att slå ut hoppas dom väntar tills det är sol regnet förstör blommorna

tack för bilderna väldigt vacker kamelia

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-05-2007, 11:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (flaxss @ 11-05-2007, 23:22) *
          åhhh så vacker biggan vad heter den ?? alltså vilken namn sort vet ju att den heter camellia japonica men vilken ? för jag undrar är att jag nämligen ville härma dig å köpa en likadan ,,, min har blommat över men där är fler blommor som håller på att slå ut hoppas dom väntar tills det är sol regnet förstör blommorna

tack för bilderna väldigt vacker kamelia

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med namnet för jag har förlagt lappen det stod på. Det är två år sedan jag köpte den på Flyinge plantskola och jag gav nästan 500 kronor för den. Den var väl ungefär meterhög då. Första våren efter blomningen toppade jag hälften av grenarna för att få den lite buskigare, det hade till följd att dom grenarna inte blommade i fjol no.gif men i år är den toppenfin tummenupp.gif
          Jag har den i mitt uterum på vintern där det blir minusgrader, förra vintern var ju väldigt kall länge, och den klarade sig galant. På sommaren står den halvskuggigt och den får bara regnvatten med lite Blomstra i.
          Vet du eller kanske någon annan hur mycket gödning den behöver? ....och hur är det med omplantering, vilken sorts jord och hur ofta? Jag har inte vågat mej på att plantera om den!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 12-05-2007, 11:31
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 12-05-2007, 12:08) *
          Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med namnet för jag har förlagt lappen det stod på. Det är två år sedan jag köpte den på Flyinge plantskola och jag gav nästan 500 kronor för den. Den var väl ungefär meterhög då. Första våren efter blomningen toppade jag hälften av grenarna för att få den lite buskigare, det hade till följd att dom grenarna inte blommade i fjol no.gif men i år är den toppenfin tummenupp.gif
          Jag har den i mitt uterum på vintern där det blir minusgrader, förra vintern var ju väldigt kall länge, och den klarade sig galant. På sommaren står den halvskuggigt och den får bara regnvatten med lite Blomstra i.
          Vet du eller kanske någon annan hur mycket gödning den behöver? ....och hur är det med omplantering, vilken sorts jord och hur ofta? Jag har inte vågat mej på att plantera om den!

ge den rhododendronjord och rhododendrongödning under sommaren varann vecka det får mina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 06:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon