Tack clivia för svaret, verkligen bra och jag fick svar på en del frågor innan jag har gjort dom
Härliga bilder också, är det på samma clivia som du har både frukten och ny stängel på väg?? Det kan ju ibland verka som om det är samma blomma fast det inte är så på kort..
Jag har förstått att jag bör vänta och ge stängeln tid till att få frön om den är befruktad, men klipper du då av den när frukterna har mognat, eller när???
Jag förstår att min stackare har lidit en del, för den har många gånger varit utan vatten mer än 6 veckor. Under dom här åren tror jag att den bara har förlorat högst 2 blad, och den står alltid ute, normalt med tanke på klimatet jag har, men den har haft ca´+4 rätt många dagar, och ev lite mindre några nätter, men inte under nollan..
Nu ska jag byta jord illa kvickt för rötterna är utanför krukan upptill.. så nu passar jag på att fråga om det är bra att lägga i lite benmjöl i samband med omsådden ??och om man kan ha den mitt i solen eller vill den ha lite skuggigt??
Tackar igen för den här fina hjälpen du ger..man märker att Clivian har en speciell plats i ditt hjärta