Ja, nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med! Har alldeles nyss placerat in den sista rosen på min paintshoppro skiss, det är kul att göra det på datorn, man kan ju kopiera in bilder på rosorna

. Tog bl a hjälp av alltomträdgårds roslista för placeringen, bra att få höra hur rosorna ter sig i verkligheten s a s. Har börjat på en grop till ghislaine de feligonde, var det den du funderade på också, eller så kanske jag minns fel, någon var det...mousseline?? Minns inte...
Vill också ha fler! Innan jag ens planterat dessa.

grannen har 89 olika sorters rosor, många gammeldags...ligger i lä.

Men glädjs åt de jag har!
Här kommer det att klänga lite överallt i framtiden. Kattgården får klängrosor (troligen rosa helena aksel olsen), uteplatsen ännu fler bla mme alfred carriere ("Vår favoritnoisetteros för sin utsökta citrondoft och delikata, tättfyllda, bollformade och nickande blommor i crèmevitt med inslag av blekrosa. Doftar mango, svarta vinbär och grapefrukt" - poesi!), vedförrådet skall täckas av felicité et perpetue (hoppas jag), upp på en mur ska american pillar klättra.
Framför huset är det nästan helt tomt (har inte hunnit fylla det än

), förutom en del härdiga fuchsior, där ska bli många rosenbuskar i färgskalan vit-aprikos-blekt laxrosa-mörkt vinröd. Det är i alla fall tänkt så, det här med färgbeskrivningar på växter verkar nästan aldrig stämma tycker jag. Fast många har jag också sett i verkligheten, då är det lättare.
Vilka 7 sorter beställde du Kajsa?