I går kväll satt jag och knåpade ihop yttligare ett mail till Hortogreen, denna gång surt skrivet p.g.a att jag tidigare inte fått svar.
Och se på sjutton, det hjälpte

Här är svaret jag fick:
Hej!
Vi har tyvärr inte sett något mail från dig tidigare, vi måste nog ha tagit bort detta mail av misstag innan vi läst det.Oturligt nog har du nog tolkat detta fel och därför diskuterat detta med andra. Det var synd att du inte bara lyfte på luren, så hade du fått ett klart besked direkt.
Du har av misstag fått en planta som inte var OK. Vi skickar en ny till dig på måndag.
Det var helt klart inte OK och ett rent misstag från vår sida. Jag tycker det är tråkigt att du skulle behöva diskutera detta en massa på något forum, när vi utan tvekan menar att denna inte är OK och att du ska få en ersättning snarast. Vi är inte kända för att vara besvärliga
-- döm skälva men jag är glad bara jag får en riktig Magnolia !