finplanering_020.jpg ( 141.41k )
Antal nedladdningar: 34Alltså, så här ser det ut uppifrån balkongen precis nu. Det kommer en häggmispelhäck "från höger" längs med gunnebostängslet (som jag skrev om förut, trodde vi skulle behöva plantera om den men nu blev det inte så mycket höjning där så vi gör ett svagt dike istället). Idag klippt ganska smal och ca 180 cm hög.
Häggmispeln gillar vi så vi tänkte fylla på med den hela vägen fram till brevlådan/lyktstolpen. Det står en lönn mitt i alltihop som ska bort. Den hårdgjorda ytan blir en plats att ställa cyklar på. Grus till att börja med i alla fall på gångarna.
Sen blir det som en halvcirkel/oval innanför brevlådan, där det på bilden fortfarande ligger en sten/grushög. Ca 3 m djup och 2-2,5 m bred. Minus häggmispeln förstås. Där hade jag funderat på nån buske/buskar som skymmer cyklarna eftersom det är det första man möts av när man kommer in på tomten. Men -eftersom det är det första man möts av så bör det ju också kännas fint och välkomnande!
Till höger om cykelparkeringen blir det till att börja med bara gräs. Går man in mot huset från vägen se första bilden, så blir det en plantering i "hörnan" in mot trappen, och i en båge ut mot hörnet på huset, under de två fönstren. där vet jag inte heller vad det blir än... Ska försöka komma med mer bilder efterhand...