Zacorion: Så skönt att kastreringen gick bra! De kommer nog trivas jättebra ihop sedan när de får gå tillsammans. Håller tummarna för att hon inte hann bli dräktig.
Smultronglass: Jag har skrivit en del på min
hemsida om marsvins beteende och sociala liv, kika gärna in och läs där. Det går att få ihop vuxna hanar, men lättare med vuxen hane + yngre hane. Det finns vissa knep som gör ihopsättningen mer smärtfri, har skrivit en del tips på hemsidan. Det är jättebra om han får en marsvinskompis att leva med istället för kanin, han kommer bli så mycket lyckligare och tamare att få en artfrände att leva med!
Och saltsten ska marsvin inte ha, då det ökar riskerna för urinsten. Tyvärr lever det kvar många "missuppfattningar" om marsvinsskötsel, mycket på grund av att många djuraffärer inte har djurens bästa för ögonen utan bara vill göra ekonomiska vinningar. Att sälja saltstenar är en av de "vinningarna" som tyvärr skapar stora problem hos många marsvin.
Om du har några fler frågor får du jättegärna höra av dig, jag svarar efter bästa förmåga

Är marsvinsfrälst sedan 13 år tillbaka.
MVH/Elin