Det ordnar sig med det mesta....jag var bara så innnerligt trött på det just då..
Kände att jag egentligen borde klippa gräset men ville bara försöka snygga till lite i rabatterna men där satt ogräset som berget...och så tänkte jag bara hacka lite i vad jag tänkt skulle bli en köksnära grönsaksodling men torvorna var totalt kompakta och vägde bly...och en del av mina växter har knappt överlevt den blöta hösten eftersom jorden blivit totalt tät...och jag har en såpass stor trädgård så om jag skall göra nånting åt alltihopa så kommer jag att vara ganska mör innan jag är klar..och ibland känns det bara som att man bara sliter men aldrig hinner njuta..Det är en himla tur att jag inte är trädgårdspedant..
På nåt sätt så vill jag egentligen kunna göra mig nytta av lerjorden också för den är otroligt bördig när den inte är totalt kompakt och det är en resurs jag har...så det känns lite fel att helt förkasta den helt..
Men vi har lånat oss en fräs och jag har massor av godis som halvrutten halm och koskit, torv, kompost och grus att blanda i så får det bara lite tid på sig så kan det bli jättebra hoppas jag...så småningom..

..om jag bara orkar i mål..