Vet inte så mycket om bostadsrätter och sånt, men jag har sett det känslomässiga du beskriver på nära håll. Du måste göra dej av med skuldkänslorna, först och främst. Prata med människor du känner, och jag rekommederar också att du pratar med en psykolog eller liknande. Tro mej, skuldkänslor kan dra ner en ordentligt i flera år... Tar du itu med känslorna på en gång så kan du vara säker på att det andra också löser sej.
Vet inte hur det är där du bor, men här kan man få kostnadsfri rådgivning per telefon med bl.a "skilsmässogrejer". Då kan man även fråga om hur man ska dela upp tillgångar, hur man ska lösa t.ex. försäljning av hus/lägenhet mm.
Det verkar som att du bryr dej om din man, och det är bra. Men du måste ändå tänka på dej själv! Håller med om det som Farbror Blå skriver, jag instämmer till 100 %. Det är heller inte bra för någon av er att stanna i ett sånt förhållande, där ingen av er kan ge allt som behövs.
Tror inte heller att du behöver vara orolig för hur din man ska klara sej själv. Nu säger jag inte att ni har samma problem som det jag har erfarenhet av, drar det bara som exempel. En person i min närhet har stora problem, både psykiskt och fysiskt, och när hans partner tog ut skilsmässa hävdade han envist att han skulle ta livet av sej. Eftersom partnern hade skött precis allt i hushållet, och allt utanför också, i många år visste han inte ens hur man tog ut pengar från en bankomat. Han vägrade skriva på skilsmässopappren, så skilsmässan tog ett år att få igenom. Partnern flyttade ändå efter ett par månader. Idag, ca två år senare, sköter han allt själv även fast han är svårt sjuk. Han är också sjukpensionär och har varit det i flera år.
Blev berörd av det du skrev, för jag vet hur komplicerat det är. Hoppas nu att allt löser sej!
Redigerat av Sailor Pluto: 18-05-2007, 13:20
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
|