För att återknyta till tråden om Snigelfritt på Tyska.
Köpte två kartonger "schnecken-Korn" (i en gränsshop typ Bauhaus-Hornbach-KRauta) a´1 kg i april. Styckpris 69 DKK. Det blir väl runt hundralappen på svenska?? Första kilot strösslade jag ut ganska generöst för att grunda med, så det tog slut rätt omgående. Jag har en tomt på 1100 kvm plus ett snigel-BB i skogen intill. Det andra kilot använder jag mer som punkt-insats när jag tycker att det verkar ren-ätet på blå små piller eller vid ny och omgrävning. Detta kilo tror jag kan räcka resten av säsongen...
Jag har sett hus sniglarna gör helt om i 180 grader för att slemma sig fram till ett piller om jag lägger det 1 dm ifrån, så de måtte lukta gott. Snigeln glufsar i sig pillret och dör en slemmig död, passande nog. Pillren ligger kvar efter regn och verkar inte tappa i attraktionskraft. Fåglarna rör dem inte!!! Pillren är ofarliga för fågel och däggdjur. Min tyska är lite rostig men såpass mycket begrep jag
JAG HAR INTE PLOCKAT EN ENDA SNIGEL SEDAN JAG LADE UT PILLREN!!!!! Och alla mina växter får vara ifred. Har inte ens fått en tugga tagen av riddarsporrarna så nu kanske jag får se dem blomma i år. Har inte hänt på 3 år. De brukar kalätas av klasar med sniglar.
Jag funderar på att bli privatimportör av detta WUNDER-medel

Kan man göra sig en hacka tro???
Skall helt klart köpa detta fler gånger om jag passerar gränsen.