Har inte mer än ögnat igenom inläggen, reagerade på vissa.
Tillgjord. Så fort en människa inte faller i ramen av det "normala" är man tillgjord. Varför det? Hon kanske bara är sådan? När hon är "normal", det kanske är då hon är tillgjord? Nåt att tänka på.
Jag tror att Carolina af Ugglas bara är så där. Övraktiv med livlig fantasi och yviga rörelser. Det som är så skönt med henne är att hon vågar var som hon är, och inte skäms för det. Jag beundrar henne för det. Dessutom är hon väldigt intelligent. Ett av de smartaste i mediavärlden just nu, tycker jag. Ibland blir det för mycket, men det ligger då på mig, inte på Carolina. Hon kan inte hjälpa att jag inte mäktar med henne alla gånger!
Falskt sjunger hon inte. Inte heller med fel tonart. Hon har en speciell stil att sjunga och en speciell röst, men hon behärskar sjungandet och vet precis hur hon ska utnyttja sin säregna röst. Hon låter cool, tycker jag.
Vad hon har/inte har gjort tidigare har nog inte så mycket med hennes rörelsemönster och stil att göra. Jämför med Torsten Flink. När han är "på" drogsvängen syns det på lång väg. När han hållit sig ren ett tag syns det också. Stammat har han alltid gjort. En i min närhet var sönderdrogad, efter några veckor som ren började hon tappa den stilen hon hade som drogmissbrukare. Efter ett halvår var hennes rörelsemönster och stil precis som innan hon började med skiten. Nu vet jag inte om Carolina drogat eller inte, poängen är att de aktiva drogarna har "knarrkarstilen" De rena har det inte. Mer än i början av den nyktra karriären. Förutom när man knarkat sönder nervsystemet och är skakis mm. Men det är en annan sak.
Carolina är befriande skön med sin stil. Tycker jag. Men som sagt är hon lite för mycket ibland och då har jag friheten att stänga av tv:n.
|