Var först på torget och köpte en sån här "White Diamond", som jag redan har en , men ville ha en till, och de är inte så lätta att få tag på, se länk här:
http://www.odla.nu/artiklar/romantikerns_blommande.shtmlDen kostade 25 kr.
Har en på balkongen men planterade den här idag i större kruka på min koloni. Det småregnade och jag klippte itu massor av sniglar, hittade nya ställen hela tiden. Det tog tid.
Köpte även en liten kantnepetaplanta på torget som jag planterade vid en kant. Villha många såna, men vet inte hur mycket dom förökar sig av sig själva.
Rensade lite ogräs. Satt och njöt på terassen (under tak). Placerade ut några betingplattor (trampstenar) som jag gjöt innan i veckan med några mosaikbitar på. Dom var halvlyckade.
Tog några kort på en mysko växt som jag sen lade in här på forumet men förfrågan om vad det kunde vara, och fick svar att det nog är kermesbär. Har aldrig hört namnet förut. Har dragit upp det som ogräs för de växer med abnorm hastighet och har dessutom abnorma rötter. Ska spara några i alla fall de lär bli 2 meter höga, trots att det inte är en buske.
Sen gjorde jag nog inte mer i kolonin. Körde sen hem.