CITAT (TantGredelin @ 26-05-2007, 22:52)

STORT GRATTIS!!!
120 kvadratmeter vadå? Grävda land, stuga, fruktträd ??? Berätta nu!

Hehe, ja det är som sagt en odlingslott på 8 x 15 meter. Det jag hittade av värde när jag inventerade var en hallonhäck som behöver en del kärlek, två gigantiska vinbärsbuskar, en krusbärsbuske, ett tjugotal jordgubbsplantor, två jättelika rabarberstånd, äkta fläder och ett äppelträd som skall vara Transparent Blanche. En libbsticka, någon sorts mynta och citronmeliss växer där också, liksom en sedum och en annan vanlig perenn som jag inte kommer på namnet på just nu.
25-30 kvadratmeter skuggas av en alm som skulle behöva stammas upp. Samma alm ger vandrande skugga under hela dagen för resten av lotten.
Landen är delvis brukade förra säsongen så det ser lite märkligt ut. Ungefär som en ogräsmatta med rejäla jordhögar i...
Allt som växer verkar vara rätt gammalt så troligtvis kommer bärskörden i år att bli ganska måttlig men jag hoppas mycket på äpplena och det har redan blivit såväl rabarberkräm som paj.

Första projektet är komposten som idag består av en liten hög med torra vedartade örtdelar. Därefter är det ogräsbekämpning som gäller...
Jag ska försöka fixa ett litet fotoalbum i natt eller i morgon så att jag kan visa mer och för att kunan dokumentera förvandlingen...