Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur tätt planterar ni era klematis?
          Elisabeth P
          Inlägg 30-05-2007, 14:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Hur tätt planterar ni era klematis, eller är det väldigt olika beroende på sort?

Jag har tänkt mig att plantera runt furstutrappan så att det klättrar fint uppåt.

Såg även någon som planterat sin direkt i rabatten och lätt den ligga eller klättra över en sten. Myckert läckert, men kan man göra så med vilken sort som helst?

Har även tänkt tanken att låta någon klättra på ett klätterstöd mitt i rabatten, men då bör jag väl förankra klätterstödet på något vis. Annars lär det ju blåsa bort, åtminstonde innan växten hunnit klingra sig fast.

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Elisabeth P
          Inlägg 30-05-2007, 17:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Jättefint Betty.
          Jag köpte sju olika sorters klematis ifrån Estland nu i vår. fem av dem har tagit sig fint och ska planteras ut nu i dagarna. De andra två ser helt döda ut så dem vet jag inte vad jag ska göra med.
          Men jag funderar så fram och tillbaka om jag ska sätta alla på samma ställe eller sprida skönheterna. Två går åt blått, en är ceris och två är svagt rosa/lila/vita.
          Dessutom har jag lyckats fröså Korean beauty som lär bli gul. Men de frösådda bör jag nog ha i kruka till nästa vår, eller vad tror ni?

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 18:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon