Jag har jobbat med 2 rabatter på vårt hus norrsida. De ligger direkt mot en thujahäck så det blir inte mycket solljus i rabatten utom precis i ytterkant och där kan det bli ganska varmt på sommardagarna. 
Har kört lite fast. 
Rabatt 1: 
Här är först en bild: 
 Rabatt_1.jpg ( 104.09k )
Antal nedladdningar: 41Det är en del luckor som jag gärna skulle vilja komplettera med något fint. Det som cirkulerat i min hjärna är t.ex alliumlökar eller varför inte vita tulpanökar tillsammans med vit löjtnadshjärta. Känns som det är lite lite blommor just vårttid i rabatten. Är det någon vänlig själ som orkar ta sig an detta, för jag har kört fast. 
I rabatten i övrigt finns vit clematis summersnow, violruta, rudbeckia Magnus, nävor (rosa), lungört. 
Rabatt 2: 
Här bild nummer 2: 
 Rabatt_2.jpg ( 112.8k )
Antal nedladdningar: 41Någon som kan tipsa om något som kan planteras under ett träd i mycket mörker. Jag menar nu bakom alunroten under körsbärsträdet. I detta land finns silverax brunett, funkior, daggkåpa alunrot, vit clematis summersnow. 
Här är en bild på båda rabatterna tillsammans: 
 Stenläggning.jpg ( 78.85k )
Antal nedladdningar: 44Vore sååå tacksam för hjälp. Stod på handelsträdgården igår och kunde inte bestämma mig alls. Blommorna går i rosa och vitt (de flesta är vita sommartid).