Jag har jobbat med 2 rabatter på vårt hus norrsida. De ligger direkt mot en thujahäck så det blir inte mycket solljus i rabatten utom precis i ytterkant och där kan det bli ganska varmt på sommardagarna.
Har kört lite fast.
Rabatt 1:
Här är först en bild: [attachment=3490:Rabatt_1.jpg]
Det är en del luckor som jag gärna skulle vilja komplettera med något fint. Det som cirkulerat i min hjärna är t.ex alliumlökar eller varför inte vita tulpanökar tillsammans med vit löjtnadshjärta. Känns som det är lite lite blommor just vårttid i rabatten. Är det någon vänlig själ som orkar ta sig an detta, för jag har kört fast.
I rabatten i övrigt finns vit clematis summersnow, violruta, rudbeckia Magnus, nävor (rosa), lungört.
Rabatt 2:
Här bild nummer 2: [attachment=3491:Rabatt_2.jpg]
Någon som kan tipsa om något som kan planteras under ett träd i mycket mörker. Jag menar nu bakom alunroten under körsbärsträdet. I detta land finns silverax brunett, funkior, daggkåpa alunrot, vit clematis summersnow.
Här är en bild på båda rabatterna tillsammans: [attachment=3492:Stenläggning.jpg]
Vore sååå tacksam för hjälp. Stod på handelsträdgården igår och kunde inte bestämma mig alls. Blommorna går i rosa och vitt (de flesta är vita sommartid).