Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> söker gammal tråd om Beethoven och Hitler, svårigheter att välja rätt
          gammelnalle
          Inlägg 30-05-2007, 11:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Huvudtemat var att man fick alternativ till huruvida man skulle välja abort (eller om det var dödsstraff) om vissa kriterier skulle vara uppfyllda.

Någon som minns??

b

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Merlin
          Inlägg 01-06-2007, 21:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

näääää...nu måste jag bara säga en sak fast risken är överhängande att jag får ilskna kommentarer av behöriga lärare.....själv är jag behörig men har även jobbat dessförinnan som sk obehörig (det fattades då några poäng när jag hade fått mina barn för många långa år sedan).

Behöriga lärare kan vara hur bra som helst och många kan rentav vara bättre pedagoger och didakter bravo.gif !!! Den lärarutbildning som finns ger visserligen en grund att bygga vidare på men det är i verkligheten det märks vem som lyckas nå fram till eleverna bravo.gif !

Under min tid på lhs pratades det en del om etik vilket jag tycker även obehöriga kunde få en kurs i för det är en viktig del av uppdraget hur man förhåller sig i olika sammanhang och vad som är etiskt försvarbart i ens agerande såväl vad gäller den egna etiska uppfattningen och regelverket man har att rätta sig efter.

Annars anser jag lärarutbildningen som tämligen värdelös!!!! (nu är det sagt devil.gif )

Läste en ganska nyskriven bok nyligen som heter Respekt för läraryrket där man jämställde lärarens uppdrag med advokaters och läkares! Tror det handlar mest om pengar/lönen!!!!! Självklart tjänar lärare för lite jämfört med andra yrkesgrupper men detta är att gå för långt - ett struntprat av guds nåde yaay.gif .

Sunt förnuft och självkännedom kommer man långt med! Eleverna dom vet minnsan vem som är en bra lärare - inte lärarförbundet eller några självgoda besserwissrar bland oss behöriga som tror att dom är förmer (får en attack varje gång jag hör ordet behörig angry.gif ). Hoppas att utbildningen görs om så att folk som kommer från olika yrken får tillträde till skolan i högre utsträckning....

Mina barn har haft förmånen att undervisas av helt underbara icke exade lärare och likaså behöriga lärare!!!!

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon