Svammel blir det av bara farten i dessa dagar

Angående krukor var dessa 4 kronors krukor ett undantagsfall ( större för stora tomatplantor). Jag samlar och tvättar och gör papperskrukor mm. annars. Men min man sade att jag skulle köpa dessa under en "krissituation" när han blev trött på alla samlarbyttor som torkade i köket och jag behövde akut 20 krukor till tomater.
9X9 krukor är ju kanon, de mindre torkar ut rätt föt och räcker bara till några mini-växter egentligen.
Jag ska kika till länken du gav, alltid behöver man ju några nya...
Men dessa plantor tar ju aldrig slut.... jag har planterat och planterat på löbande band nu flera dagar ca. 700 plantor, men fortfarande finns det massa lådor över hela altanen, en hög av krukor och lådor runt hörnet... allt som ska tvättas.
Gubben min är syssesatt med båtinredningen ... ska bli klart före midsommar, likaså som mina trädgårdsprojekt.
5 nya blåbärsplantor ( stora) , ett par nya rabatter ( halvklara) och en pergolaliknande båge med björnbär och klematis och humle.
vi fajtas om 15-åringens hjälp! Han är helt ovärdelig och oerhört snäll tonåring !
Jag gav 50 kr var till smågrabbarna för det syntes på dom att " vi kommer göra detta nästa år ska ni se" !
Jag riktigt såg dollartecken på deras ögon !
Vi hoppas på att kunna skaffa en gummibåt med motor för pojkarna i år , men om det inte bli av ( kostar ju 4000-6000, billiga begegnade) så har de en bra morot att göra krukor och plantera med mig under hösten och nästa vår !