Några veckor kan väl vara nästan hur många som hellst. Eftersom dom kan flytta vid olika tillfällen så är det lättare än att ange exakt. Klart dom ska stanna tills dom är redo att flytta, alltså vid 12 veckor. Viktigt att katten blir trygg innan den ska till en ny miljö utan sin mamma. Vaccinerade kan dom bli om köparen är intresserad av det och beredd att betala en slant för katten eftersom det annars blir ganska ohållbart. Avmaskning är en självklarhet så fort dom vuxit till sig lite. Då dom 3 katterna som är ungar till vår långhåriga katt alla är lurviga så är jag ganska säker på att dom blir långhåriga. Mer eller mindre. Visar det sig att den inte verkar bli långhårig när den är äldre så meddelar jag självklart det till den som ska ha den, är ju bara 1 kvar, en behåller jag troligen och en är tingad. Tycker absolut inte det är falsk marknadsföring. Isåfall är det ju även falsk marknadsföring att lägga ut annons på kattungar eftersom möjligheten alltid finns att någon dör när dom fortfarande är så pass små. Kattköparen kan tinga muntligt och bestämmer sig sedan slutgiltigt dagen katten är redo att flytta.
|