CITAT (Ammoura @ 04-06-2007, 01:17)

Men så är jag för det första inte uppfödare och ingen människa betalar väl 2000 för en bondkatt? Skulle så vara fallet skulle jag gladeligen både vaccinera, chippa och t.o.m betala försäkring.
En bondkatt är i människors ögon inte värd några direkta pengar så dom brukar ger bort eller säljs på en tia. Nu är det viktigaste för mig att hitta bra hem till katterna, och sätter jag ut dom för höga summor så kommer jag inte hitta något hem alls. Och då är det inte möjligt för mig att betala vaccinationer och gå minus.
Och skulle vaccination ens komma på tal här hemma så skulle inte katterna få överleva. Jag var överlycklig bara för att jag fick lägga pengar på mjölkersättning för att kunna täcka upp när ena honan hade problem med mjölken en dag (som tur var gick det över).
Tråkigt, det är just tack vare den inställning du har som bond-/huskattens låga status existerar! Jag vaccinerar mina huskattungar och säljer alla för en summa som täcker mina utlägg. Jag skulle inte vilja placera mina kattungar hos någon som inte har råd att ge -/+ 1000 kr för dem, för hur ska man då kunna tro att de ska ta hand om och sköta sin katt? Kastrera, ta till veterinären när den blir sjuk eller så? Jag har alltid hittat bra hem till mina kattungar, trots att jag tar betalt.
Jag hoppas att du kastrerar dina honor efter detta, så att det inte blir flera hoppsan-kullar som du placerar ut på det här viset.
Mvh
Fenja