Till viss mån så har det med priset på kattungen att göra hur den senare i livet blir behandlad, men jag är nog ett av undantagen då. Jag har fyra katter, Ida snart 13 år gammal som jag fick truga på uppfödaren en hundring, dom ville bara bli av med skiten som dom sa. Nästa är Copycat Kitty, en 4 årig skogis född i skogarna uppemot höga kusten, ett projekt fångade in vildkatterna och jag köpte henne nyss infångad och helvild och fruktansvärt skygg, för 4 eller 600:-. Sen har vi familjens bitch, Gizela 3 år den 28/6, en ljuvlig skönhet skogis/perserblandning, priset???? Tja, en picknicktur till Falun och träffa uppfödaren Fenja, vi bytte även lite växter. Sist men absolut inte minst, familjens pucko, en 3 årig hankatt som saknar exakt namn men går under diverse betäckningar, honom tog vi över av ett ungt par som inte "tålde" honom, men som efter det har haft diverse både katter och hundar. Alla katterna är vacinerade, chipade, vetrinärbesiktade och steriliserade/kastrerade utam lilla Copycat Kitty som behöver stärka sin rangordning. Så visst kan priset vara avgörande för om man hittar ett gott hem, men jag tror inte att dom här katterna skulle ha fått det så mycket bättre någonannanstans, dom är fullvärdiga familjemedlemmar och mycket älskade såna.
Nu gled jag alldeles ifrån ämnet va??
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|