Man brukar ju använda såpvatten till att spruta växter som har problem med löss etc , utan att dom tar skada av det.
Jag samlar allt regnvatten jag kan så att växterna får lite "rent"vatten, för i kranvattnet är det ju en massa olika saker ,typ flour. , och jag retar mig väldigt när jag ser hur folk låter kranarna vara öppna när dom borstar tänderna,
Men det jag undrar över är....Var förvarar man flera hundra liter tten om dagen ???Det måste ju ta en himla stor plats, och växterna kan ju inte ta hur mycket vatten som helst..
Att slösa med våra naturtillgångar har inget med om det är ens "eget" eller andras att göra, till slut tar allt slut, och om inte förr så får man senare tänka om. Det har aldrig varit riktig vattenbrist i Sverige....ännu, men tyvärr ommer även det att nå er.
Jag hade många diskussioner om att ha en massa myslmpor tända i tid och otid...fick ofta svaret..ja men vi har så gott om el, så det blir inte så dyrt..Bara några få år senare hade det vänt sig till ,, vi ska nog inte slösa så mycket med elen..... eller nandra naturtillgångar om vi vill att vår planet ska må bra....däremot kan vi slösa med leenden och vänlighet, för det mår alla bra av