Har varit borta för mycket och för sent ,, men såg ikväll att mina Odla pioner har slagit ut,, som dina Stenine. (har inte fotat ännu,,pga det är lite för mörkt),,men de är vita och vackra även i juni mörker,,oh dessa underbara sommar nätter. Doreen är fin Stenine.
Men såg era rosor här,, och då måste jag visa mina insamlade fynd,, har frågat förr vad detta var , då tror jag Kerstin gissade oh minns inte letat,, men du sa också att lägg in dem när de blommar och nu kansek du vet.
pepparbackens_vita_ros__Small_.JPG ( 51.75k )
Antal nedladdningar: 24, denna ros har växt på en ödetomt, (som vi köpte till vår tomt) i många år,,utan blommor,, Äldre damer i 70 års åldern sa till mej att den skulle bli vit,, de kom de ihåg att Hanna på Pepparbacken hade vita rosor,,,kan det stämma att den är så gammal 1901- 77..bodde denna Hanna här kanske inte rosen är så gammal ändå. ??
ros_av_cilla_tre_år_gammal__Small___2_.JPG ( 59.36k )
Antal nedladdningar: 40 denna fick jag av min svägerska jag tror det var den som hon fått av sin ,,mormor,, det som är lite kul med dessa rosor är deras växtkraft ifrån att varit en anspråkslös taggig pinne växer de upp och blir fina buskar ,,med väldoftande underbara blommor..tror dessa får tillhöra mina favoriter,,
Nej nu ska jag titta lite på Lundockan ,,den är så fin,, den står på min önskelista,,

så tack alla som förgyller vardagen med underbara bilder.

sista bilden kom med ,en rospinne,skulle inte alls med, det händer mej ofta att det plötsligt finns med bilder som jag inte tänkt få med,, undrar vad jag sysslar med hur kan den komma med,, jag får dessutom inte väck den,,
Redigerat av jakob: 10-06-2007, 22:01