Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är cementrör dyrt?, med lock på över avloppsgrej
          Eva Swahn
          Inlägg 25-10-2003, 17:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag behöver höja upp avloppslock som ligger på tomten för att jag fyller på mina rabatter med jord. Ja, sånna saker som är av järn, runda och cirka 40 cm i diameter och ligger i marknivå. Jag vet inte vad det heter.

Nu undrar jag om man kan göra så att man köper cementrör och trär över dessa anordningar. Det är ju en krage på dessa under markytan och jag tänkte att man kunde ställa cementröret på denna krage. Sen skulle jag också köpa ett lock som jag la ovanpå cementröret.

Jag har två sånna som ligger ganska nära varandra. Då tänkte jag att jag skulle trä över cementrör i lite olika höjd, kanske 40 och 50 cm höga. Sen skulle jag har dessa att sätta krukor på. Marschaller kanske vid fest. De står nära min entré så för att göra konst av nödvändigheten planerar jag så.

Nu undrar jag, får man göra så? Kan reningsverket eller vem det nu är som har med sånt här att göra, lägga sig i? Kan det vara nån nackdel, med att det kan bildas lukt eller nått? Kommer rören att välta lätt? Är cementrör dyrt? och locken? Var köper man sånt?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva Swahn
          Inlägg 23-11-2003, 15:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Mailade två cementgjuterier och frågade om priser på de grejer som jag hade räknat ut skulle passa.

Det lokala gjuteriet - därifrån ringde en hånande karl och raljerade över mina frågor, mina idéer och sa att han fattade ingenting. Han uppträdde så att jag kände mig tillplattad och bortgjord. Jag försökte hålla fanan högt och skämtade om mig själv och höll rösten stadig. Jävla drummel.

Det andra större gjuteriet - därifrån ringde en tjej som hade tagit reda på de varor jag hade frågat om och vad de vägde med tanke på transporten. Hon tyckte det var trevliga idéer jag hade och vi diskuterade olika alternativ. Hon tyckte att det blev väldigt dyrt för att de cementrör de har måste ha dimentioner att de ska stå pall för högt tryck. Jag var jättevälkommen till våren och vi kunde gå runt och titta på vad de hade som skule kunna passa mig. Sen sa hon att det fanns kanske stora krukor som man kunde vända upp och ner som skulle kunna fungera på samma sätt (att skydda mina avloppsrörsluckor i rabatten). Jättegullig tös.

Sensmoral? Billiga poäng om kvinnor och män? Men jag vet av erfarenhet att som kvinna kan man bli hånfullt bemött när man träder in på den manliga arenan. Jag har blivit kränkt i biltillbehörsaffärer, däckfirmor, på rörledningsfirmor, byggmarknader och nu som sagt cementgjuteri.

För att inte tala om hur ofta jag blir illa behandlad av unga killar (främst av utländskt ursprung) när de sitter bakom ratten. Men det råkar även min unga vackra dotter ut för. Jag blir skiträdd ibland när jag åker med henne, men hon tröstar lakoniskt med "att dom dissar mig bara för att jag är tjej, mamma, jag är van"

Varför ska det vara så? Blir ni män illa bemötta i underklädesaffärer? på barntillbehörsavdelningen? kvinnokliniken? parfymerier? om man nu traditionellt ska dela in den manliga/kvinnliga världen.

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 02:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon