Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är cementrör dyrt?, med lock på över avloppsgrej
          Eva Swahn
          Inlägg 25-10-2003, 17:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag behöver höja upp avloppslock som ligger på tomten för att jag fyller på mina rabatter med jord. Ja, sånna saker som är av järn, runda och cirka 40 cm i diameter och ligger i marknivå. Jag vet inte vad det heter.

Nu undrar jag om man kan göra så att man köper cementrör och trär över dessa anordningar. Det är ju en krage på dessa under markytan och jag tänkte att man kunde ställa cementröret på denna krage. Sen skulle jag också köpa ett lock som jag la ovanpå cementröret.

Jag har två sånna som ligger ganska nära varandra. Då tänkte jag att jag skulle trä över cementrör i lite olika höjd, kanske 40 och 50 cm höga. Sen skulle jag har dessa att sätta krukor på. Marschaller kanske vid fest. De står nära min entré så för att göra konst av nödvändigheten planerar jag så.

Nu undrar jag, får man göra så? Kan reningsverket eller vem det nu är som har med sånt här att göra, lägga sig i? Kan det vara nån nackdel, med att det kan bildas lukt eller nått? Kommer rören att välta lätt? Är cementrör dyrt? och locken? Var köper man sånt?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ralf
          Inlägg 23-11-2003, 17:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Eva, som man kan jag bara beklaga. Jag är av de få på mitt jobb som träffar slutkunder o försöker behandla alla lika o stå till tjänst flera sätt än som är min enkla plikt. Men ibland komer det kvinnor o försöker begära mera för att dom ekvinnor o då får dom fjäska för männen i sin egen närmaste omgivning.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon