CITAT (Anki V @ 11-06-2007, 23:18)

Jag tycker det är värst med alla ”parasiter”. Har man sommarstuga vid havet så verkar det vara ”fritt fram” och varken sänglinne eller hjälp med matlagning, dukning, disk eller vad det nu är det inte finns det en tanke på. Ibland känns det som jag/vi inte ens hinner bädda om sängarna förrän nästa ”parasitfamilj” anländer……som hade vägarna förbi på väg upp mot nordkalotten.
/Anki
Bästa hjälpmedel mot dessa parasiter är att skaffa sig en stuga på en ö dit man endast kan ta sig med båt. Ingen kan komma oanmäld till oss, så skönt! De som hör av sig eller vi bjuder in får stränga regler om att ta med sig sänglinne och handdukar hemifrån. Jag skyller på att det inte finns någon tvättmaskin där ute. Alla har hittills lytt. Maten brukar jag tycka är ok att bjuda på men de flesta har med sig mat ändå. Diskar och plockar efter sig gör de också, kanhända det beror på att de vet att jag inte är ok i kroppen. Snälla vänner och släktningar!
Den enda som kommer oanmäld är pappa min för han har båt några mil bort. Men han sover aldrig över och vill oftast bara ha en fika. Vill han grilla med oss har han eget kött med sig.
Värsta med sommaren alla kategorier är pollenallergi. Som tur är jag själv inte drabbad men min man mår uruselt! I år har han tagit allergispruta, hjälpte till gräset började. Nu är det helkört! Han äter mediciner som godis och trycker i sig nässpray och ögondroppar, men det hjälper föga. Till nästa år får läkaren skriva ut något redan i oktober så att han är förmedicinerd fram till eländet börjar. Så här kan han inte ha det! Ligger inne halva dagarna för utomhus är det olidigt. Dörrar och fönster måste vara stängda för att hålla eländet ute. USH!:thumbdown:
På andra plats är Huggormar, i synnerhet espingarna, dom större ser man bättre om man håller sig till klippta områden. Trampade på en häromdagen, tur att den högg i mitt flaxande byxben och inte mig. Är mest rädd för hundarna som ränner i höga gräset.
På tredje plats fästingar, men nu är vi vaccinerade och hundarna har halsband. Inga fästingar har vi sett till ännu.
Sen kan jag inte komma på något mer värst med sommaren. Denna årstid är alldeles, alldeles UNDERBAR!!! Till och med när det regnar.