Sidor: 1, 2
Tesa
Eftersom vi har en tråd med vad som är BÄST med sommaren så får vi ha en med VÄRST..

Jag har ett solklart...
FLUGOR...jag haaatar dom verkligen...det kryper på en hela tiden så man kan bli galen...bara en fluga kan ju förstöra en halv natts sömn.. angry.gif

..som god tvåa kommer nog badgäster..dom påminner lite om flugor när dom är överallt hela tiden...Nä...men det ÄR faktiskt lite jobbigt att försöka leva ett normalliv i en semesterstad..men konstigt nog har alla semesterfirare mycket mer bråttom än oss som jobbar så dom går före i köer och parkerar "åt helvete" och kör bil så man tror livet står på spel.. -fear-.gif
..jag, vet, jag vet.. innocent.gif alla är inte såna men det är dom man retar sig på..det är likadant med norrmännen...men nu när badgästerna kommer så blir det bara dubbelt av alltihopa så...joo..det ÄR jobbigt.. angel_not.gif
Magdis
Flugor och myggor är det värsta.
*Stintan*
Fästingar och temperaturer över 22 grader
Leia
CITAT (Stintan43 @ 11-06-2007, 15:00) *
Fästingar och temperaturer över 22 grader

instämmer men ändrar temperaturen till 24 smile.gif
*Stintan*
CITAT (Leia @ 11-06-2007, 15:07) *
instämmer men ändrar temperaturen till 24 smile.gif

OK då giggle.gif
annelito
FÄSTINGAR är den största rysaren när det är sommar! Huga! Vad gör dom för nytta här i världen?
Alba
Det värsta med sommaren är myggen och när nätterna är extremt varma så det inte går sova. Man snurrar runt bland fuktiga lakan och man vaknar genomblöt i svett.
Bee
Åskan är det jag tycker är värst om sommaren.
Leia
CITAT (Bee @ 11-06-2007, 15:59) *
Åskan är det jag tycker är värst om sommaren.

Och jag som tycker att att riktigt brakoväder är bland det mysigaste som finns! Tänk vad olika man tycker. smile.gif
Castea
Att ha tvättstugan en varm sommardag som denna. Lika varmt där inne som ute. sweatingbullets.gif

giggle.gif
Tesa
Håller med om att ett brakoväder är riktigt mysigt..
Castea
Ja, åska är underbart! Och varma nätter! Jag som ofta sover oroligt sover aldrig så bra som på sommaren. Dåsar bort på nolltid. d010.gif
Tezzla
MYGGOR! ranting.gif
Floppy
Myggor, getingar och humlor...är ju allergisk... rolleyes.gif ... men jag håller med om att fööör varmt är jobbigt...ca 22-25 grader...tycker inte heller om att behöva åla och slingra mig hela natten pga av att det är alldeles för varmt...

...sen kan jag bli lite smått tokig på alla cykelister och mopedister...de bara kör...oavsett om det är deras tur eller inte...tränger sig förbi och framför...kör ut mitt framför en så man måste 'grisnita' ranting.gif ...och kör alldeles för fort... var är alla föräldrar till dessa hormonstinta tonåringar med trimmade mopeder...är de inte rädda om sina barn?... mad.gif sad.gif
Sailor Pluto
Myggor, fästingar, höga temperaturer och skräniga barn ungdomar och vuxna som kommer fram ur sina gömslen. Fattar inte hur barn i 3-7-årsåldern orkar skriiiika i flera timmar i denna värme sweatingbullets.gif . Tack och lov så varar det bara några månader (på vintern är det tyst). Både ungdomar och vuxna i trakten är väldigt duktiga på att förgylla kvällarna med fyllesång och vrål. Har aldrig förstått hur det kan vara så skojigt att härja så att man får ont i huvudet innan baksmällan ens visat sej blink.gif .
Anna2
Håller med om åskan, det är det absolut värsta på sommaren!
Sen är knotten grymt jobbiga!
Alexander-VG-zon3
myggor och knott och när det går under 20-22på sommaren på dagen
Hannele
Värsta med sommaren är väl att den alltid kommer så överraskandes, utan att ringa först,
när jag står där i min vinterkappa och tjocka tröjor - och alla sommarkläder har krymt under vintern..
coolgleam.gif
Alba
Ja de där med kläder som krymper är ett elände rotfl.gif rotfl.gif
storm
CITAT (Hannele @ 11-06-2007, 19:56) *
Värsta med sommaren är väl att den alltid kommer så överraskandes, utan att ringa först,
när jag står där i min vinterkappa och tjocka tröjor - och alla sommarkläder har krymt under vintern..
coolgleam.gif

Bingo! giggle.gif
Gossen Ruda
Svidknott, höga temperaturer, vattenskotrar och andra fridstörare på vattnet. T.ex vattenskidåkare och den nya flugan där man bogserar en förvuxen bilring med skrikande ungar. Sen har vi nissarna som hoppar på en bräda efter en båt. En stor tung båt som kör sakta för att riva upp en kraftig våg efter båten så att puckot i änden på repet skall kunna hoppa högt och långt. Dom river dessutom upp enorma svallvågor som får skäggdoppingarnas bon att gå sönder och kapsejsa. Det ligger många skäggdoppingsägg på bottnen.
Betty
CITAT (Alba @ 11-06-2007, 15:38) *
Det värsta med sommaren är myggen och när nätterna är extremt varma så det inte går sova. Man snurrar runt bland fuktiga lakan och man vaknar genomblöt i svett.

yes.gif Håller med, en svärm runt skallen när man står och vattnar ute på kvällen - eller en enda ensam som surrar i sovrummet... Och så myrorna och en massa andra äckliga småkryp... -fear-.gif
mamamaggan
Myggor, knott , bromsar och fästingar som gett mig borelia flera gånger!!!!!!! Getingar som jag är allergisk emot och värme över 25 grader gillar jag inte heller om jag inte kan bada varje kvart. Sedan ska vi inte glömma KIRSKÅLEN!!!!!!!! ranting.gif Man skulle kunna tro att vi odlar den .Rensar och rensar och rensar och............. Efter sådär tre dagar har den vuxit upp igen och hotar att kväva alla blommor. -cry-.gif
Anki V
Jag tycker det är värst med alla ”parasiter”. Har man sommarstuga vid havet så verkar det vara ”fritt fram” och varken sänglinne eller hjälp med matlagning, dukning, disk eller vad det nu är det inte finns det en tanke på. Ibland känns det som jag/vi inte ens hinner bädda om sängarna förrän nästa ”parasitfamilj” anländer……som hade vägarna förbi på väg upp mot nordkalotten.

Parasiterna ska nu inte förväxlas med kära och välkomna gäster som inte ser vår sommarstuga som ett lämpligt stopp på väg norrut. Gästerna har med sig sitt eget sänglinne, förstår att i en stuga utan el så finns det ingen frysbox full med mat och fattar att med vattenpump utomhus så krävs det lite planering för att mor i huset ska slippa stå vid diskbaljan hela sommaren.

/Anki

pejori
det värsta är nog att den tar slut -cry-.gif -cry-.gif
Tosan
Den börjar för sent och slutar för fort...
pejori
CITAT (Tosan @ 11-06-2007, 23:46) *
Den börjar för sent och slutar för fort...

ja... sad.gif sad.gif vill ha nio månaders sommar och tre månaders vår yahoo.gif
Tosan
CITAT (pejori @ 11-06-2007, 23:49) *
ja... sad.gif sad.gif vill ha nio månaders sommar och tre månaders vår yahoo.gif

Låter utmärkt! Det tar vi yahoo.gif Fast 1-2 veckors vinter där lagom till jul vill jag nog ha, men absolut ingen höst
Tesa
...men jag vill ABSOLUT ha ett par veckor höst..minst.. blink.gif
Tosan
CITAT (Tesa @ 12-06-2007, 00:01) *

Men till vad nytta då? Bara kallt och mörkt och otäckt...fy!
pejori
CITAT (Tesa @ 12-06-2007, 00:01) *

äsch..det regnar bara ändå, så skit i hösten och kom igen med våren flirting.gif
svampar kan man köpa på burk så det så naughty.gif
Gillan
Tänk att jag kunde inte komma på någonting som skulle kunna vara det värsta med sommaren, för det finns ingenting!

Visst, jag skulle ju kunna nämna all ohyra som dyker upp överallt och äter på mina blomster och andra grödor, men det är ju sånt man får leva med oavsett hur man än klagar dunno.gif .

Men, så läser jag pejjans inlägg! Och det är ju bara klockrent tummenupp.gif . Med en liiiiten modifikation dock! Det får gärna vara vinter två månader och vår i två, sen får resten vara sommar yahoo.gif ................det vore drömmen det wub.gif
Tesa
CITAT (Tosan @ 12-06-2007, 00:03) *
Men till vad nytta då? Bara kallt och mörkt och otäckt...fy!

...men...såna där dagar när det nypt till lite på natten och världen är täckt med kristyr och luften är hög och klar och solen värmer så där härligt sen på dan och träden sprakar som stod de i brand...soppar och kantareller och alla vackra kremlor som poppar upp överallt...allt det vill jag inte missa för allt i världen..
..och mitt olvon...när skulle det vara som vackrast då om det aldrig fick bli höst.. unsure.gif
Tosan
CITAT (Tesa @ 12-06-2007, 07:33) *
...men...såna där dagar när det nypt till lite på natten och världen är täckt med kristyr och luften är hög och klar och solen värmer så där härligt sen på dan och träden sprakar som stod de i brand...soppar och kantareller och alla vackra kremlor som poppar upp överallt...allt det vill jag inte missa för allt i världen..
..och mitt olvon...när skulle det vara som vackrast då om det aldrig fick bli höst.. unsure.gif

Olvon och kantareller anpassar sig nog så de trivs på sommaren med yes.gif
Gossen Ruda
För den som vill ha längre sommar är det bara att elda på med lite mer olja och kol och vips är vi där. Tillsammans med alla väderflyktingar som söker svalka.
pejori
CITAT (Tesa @ 12-06-2007, 07:33) *

jaja...en veckas höst då, men inte en dag mera whist.gif
Tesa
OK...deal.. tongue.gif
marskattan
Vet att jag inte borde skriva när jag har en dålig dag men här kommer det jag tycker är sämst med sommaren:

- man måste vara så förbaskat hurtig! Gräset ska vara perfekt, rabatterna likaså, man ska hinna ner till havet och bada, solbrännan ska vara snygg och jämn från början, dom där vinter-kilona ska vara ett minne blott...

- min huvudvärk blir värre av värmen och solen, vilket gör att jag blir på sämre humör och inte orkar vara sådär hurtigt perfekt och går istället och gömmer mig.

- Men samtidigt tycker jag alltid sommaren kommer för fort, jag har ju inte rensa rabatterna, planera var jag ska ha blommorna, inte hunnit förgro allt jag ville och inte hunnit tvätta krukorna och inte hunnit göra snygga skyltar och inte... och inte... och inte...

*sitter här och skrattar åt mig själv mitt i natten när temperaturen äntligen är "normal"
Alba
Ha ha Marskattan ......kunde varit jag som skrivt inlägget.
Tur man inte är ensam. kompiskram.gif
Biggan_
Jag håller med Alba, det kunde varit jag också! Suck!
herkules
det värsta med sommaren är att den blir längre, det känns som om årstiderna är på väg att suddas ut. ville jag ha sommar året om skulle jag flytta till spanien eller nåt.
klibbig hetta, ljust dygnet runt, getingar, sallader istället för riktig mat, hundar som mår dåligt i värmen, stan (och skärgården) som invaderas av turister, listan på negativa saker med sommaren kan göras lång ..
Rapchic
CITAT (herkules @ 14-06-2007, 09:24) *
det värsta med sommaren är att den blir längre, det känns som om årstiderna är på väg att suddas ut. ville jag ha sommar året om skulle jag flytta till spanien eller nåt.
klibbig hetta, ljust dygnet runt, getingar, sallader istället för riktig mat, hundar som mår dåligt i värmen, stan (och skärgården) som invaderas av turister, listan på negativa saker med sommaren kan göras lång ..

ja nu äre ju kanppt vinter
jag mena sommarn må vara härlig
men de ä vinterna me
å hösten me de vackra färgerna
å våren när man nästan kan se snön smälta
jag vill då säga synd att det blir varmare
Anma
CITAT (Anki V @ 11-06-2007, 23:18) *
Jag tycker det är värst med alla ”parasiter”. Har man sommarstuga vid havet så verkar det vara ”fritt fram” och varken sänglinne eller hjälp med matlagning, dukning, disk eller vad det nu är det inte finns det en tanke på. Ibland känns det som jag/vi inte ens hinner bädda om sängarna förrän nästa ”parasitfamilj” anländer……som hade vägarna förbi på väg upp mot nordkalotten.

/Anki

Bästa hjälpmedel mot dessa parasiter är att skaffa sig en stuga på en ö dit man endast kan ta sig med båt. Ingen kan komma oanmäld till oss, så skönt! De som hör av sig eller vi bjuder in får stränga regler om att ta med sig sänglinne och handdukar hemifrån. Jag skyller på att det inte finns någon tvättmaskin där ute. Alla har hittills lytt. Maten brukar jag tycka är ok att bjuda på men de flesta har med sig mat ändå. Diskar och plockar efter sig gör de också, kanhända det beror på att de vet att jag inte är ok i kroppen. Snälla vänner och släktningar!
Den enda som kommer oanmäld är pappa min för han har båt några mil bort. Men han sover aldrig över och vill oftast bara ha en fika. Vill han grilla med oss har han eget kött med sig.

Värsta med sommaren alla kategorier är pollenallergi. Som tur är jag själv inte drabbad men min man mår uruselt! I år har han tagit allergispruta, hjälpte till gräset började. Nu är det helkört! Han äter mediciner som godis och trycker i sig nässpray och ögondroppar, men det hjälper föga. Till nästa år får läkaren skriva ut något redan i oktober så att han är förmedicinerd fram till eländet börjar. Så här kan han inte ha det! Ligger inne halva dagarna för utomhus är det olidigt. Dörrar och fönster måste vara stängda för att hålla eländet ute. USH!:thumbdown:

På andra plats är Huggormar, i synnerhet espingarna, dom större ser man bättre om man håller sig till klippta områden. Trampade på en häromdagen, tur att den högg i mitt flaxande byxben och inte mig. Är mest rädd för hundarna som ränner i höga gräset.

På tredje plats fästingar, men nu är vi vaccinerade och hundarna har halsband. Inga fästingar har vi sett till ännu.

Sen kan jag inte komma på något mer värst med sommaren. Denna årstid är alldeles, alldeles UNDERBAR!!! Till och med när det regnar. yahoo.gif
Castea
CITAT (marskattan @ 13-06-2007, 01:21) *
Vet att jag inte borde skriva när jag har en dålig dag men här kommer det jag tycker är sämst med sommaren:

- man måste vara så förbaskat hurtig! Gräset ska vara perfekt, rabatterna likaså, man ska hinna ner till havet och bada, solbrännan ska vara snygg och jämn från början, dom där vinter-kilona ska vara ett minne blott...

- min huvudvärk blir värre av värmen och solen, vilket gör att jag blir på sämre humör och inte orkar vara sådär hurtigt perfekt och går istället och gömmer mig.

- Men samtidigt tycker jag alltid sommaren kommer för fort, jag har ju inte rensa rabatterna, planera var jag ska ha blommorna, inte hunnit förgro allt jag ville och inte hunnit tvätta krukorna och inte hunnit göra snygga skyltar och inte... och inte... och inte...

*sitter här och skrattar åt mig själv mitt i natten när temperaturen äntligen är "normal"

Usch, ja. Alla måsten, som man inte alls måste! Larviga rådgivande veckotidningsartiklar i stilen "Nu på sommaren har ni tid och ork att hitta tillbaka till varandra som par. Återuppväcka sexlivet, osv. Vem orkar ha sex i sommarhettan? Bara jobbigt och svettigt. tongue.gif
Alba
/........../[quote name='Anma' date='14-06-2007, 09:47' post='620150']
Bästa hjälpmedel mot dessa parasiter är att skaffa sig en stuga på en ö dit man endast kan ta sig med båt. Ingen kan komma oanmäld till oss, så skönt! /............/

Ha ha så brukar vi också skämtsamt säga. Härligat att ha stuga på en ö....man väljer vem som ska komma.
Tesa
CITAT (Alba @ 14-06-2007, 12:28) *
/........../
CITAT (Anma @ 14-06-2007, 09:47) *

Bästa hjälpmedel mot dessa parasiter är att skaffa sig en stuga på en ö dit man endast kan ta sig med båt. Ingen kan komma oanmäld till oss, så skönt! /............/
Ha ha så brukar vi också skämtsamt säga. Härligat att ha stuga på en ö....man väljer vem som ska komma.

Jojo..det är ju alla förunt att kunna "skaffa" en stuga på en ö...snyter man fram några miljoner så går det säkert bra... dunno.gif

..och inte vet jag varför det blev så här konstigt..
Hannele
CITAT (herkules @ 14-06-2007, 09:24) *
sallader istället för riktig mat

Vem lagar din mat? confused.gif
zaaritha
Lockespindlar, flugor o myggor.
Fästingar.
Tvestjärtar.
vicce
CITAT (pejori @ 12-06-2007, 00:13) *
äsch..det regnar bara ändå, så skit i hösten och kom igen med våren flirting.gif
svampar kan man köpa på burk så det så naughty.gif

Fast om det inte var nån höst då skulle ju ingen kunna plocka svamp eller?
sweatingbullets.gif

Det värsta med sommaren är myggor & maskrosor. ranting.gif
Krolliljan
I en turiststad, köer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon