CITAT (netaave @ 14-06-2007, 16:27)

Vad är det för svart som är innanför dörrarna? Måste det vara där?
Jag tycker du ska måla där inne med en vilsam färg, t.ex. grönt i grå ton, sen måla "lådan i en ljusare ton av samma nyans och locket i samma färg som väggen.
Som gardin kan du ta en ljus genomsläpplig väv.
Ett runt bord med handfat, tvålkopp och kanna i sama stil. Kanske med hylla nertill för xtra toarullar m.m. Sätt samma tyg runt de som gardinen.
Alternativt ett litet hörntvättställ du kan hitta t.ex. i affärer som säljer husvagnsinredningar. (Finns en som heter Husvagnssvensson)
Fina krokar för handukar och en fotogenlampa i taket, den ger både ljus och värme.
Trasmatta och ett tidningsställ på väggen.
Sen tycker jag du ska ta upp ett hjärthål i dörren, så man kan sitta där och filosofera och kolla ut i naturen.
Det svarta är latrinhinkar (oanvända dock!) som stod där när vi var och kikade på huset, bilderna är från det tillfället. Dom ska inte stå där när dasset ska tas i bruk. Och vad jag har hört så ska latrinhinkar inte längre hämtas av kommunen utan nu får man visst själv ordna med det där...
Så det blir väl till att höja upp dasset en aning så att vi får fritt fall och sedan kalka över skiten.

Sen ska det väl bli kompost så småningom.
Locket kommer nog att bli utbytt mot en sittring i trä, en sån där man har till vanliga vattenklosetter (vilket gammalt ord jag fick till!).
Tack för alla bra tips du kommer med, jag ska absolut anteckna dom i min bok och sen kommer säkerligen bilder på resultatet! Så får du se om några av dina tips "kom med".

Ett hjärta måste man ju absolut ha! Frågan är vad man ska såga ut det med...
"Lycka är att göra det man vill och vilja det man gör".