Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Små självsådda plantor av stjärnflocka?
          Olivia
          Inlägg 14-06-2007, 19:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 92
          Medlem nr: 1 522

Vad ska jag göra med mina små plantor som jag hittat kring min stjärnflocka? Bör man kruka dem, eller kan man flytta dem direkt till någon annan växtplats (de är inte så stora ännu, bara 5 cm kanske)? Jag vill ju inte ha ihjäl dem... Jag är rätt nöjd med att det blivit några plantor i alla fall, så det vore ju kul om jag kunde behålla dem på något sätt. Problemet är väl egentligen att jag tänkte gräva en större rabatt, men det kommer nog inte bli förrän framåt sensommaren, där jag sedan skulle vilja ha dem, och innan dess har jag inte så mycket plats för dem (om jag inte shoppar mig en pallkrage och har som "barnkammare").

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Boxer
          Inlägg 14-06-2007, 19:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Mina pyttestjärnflockor grävde jag upp och planterade i varsin kruka med bra jord. Där fick de växa till sig i lugn och ro och blev sedan utplanterade när de hade blivit "myndiga".

Har du möjlighet att skaffa en pallkrage, så gör det. Jag kan inte vara utan mina. smile.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 12:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon