Fy sjutton för folk som är så nonchalanta Floppy! De vet förmodligen inte vad de ställer till med

.
Jag har också tillhört dem som varit ganska fascinerad av åskväder en gång i tiden. Då, när jag bodde i en trygg lägenhet med enbart balkong att sitta vid, eller satt vid en strandkant och tittade ut över sjö och himmel och tyckte att det enbart var vackert.
Idag knyter sig magmusklerna och jag vill stoppa huvudet i sanden för att slippa vara med. En sån ångest önskar jag inte min värsta ovän om jag hade haft en sån

.
När vi flyttade in här där vi bor nu, hade vi ett par kraftiga åsknedslag som slog sönder en hel del av våra elektriska pryttlar. Telefoner i tusen bitar, dator, tv, klockor etc som brann upp. När det smäller så man står upp ( från sängen ), innan det ens smällt färdigt. Eller en nära vän blir dödad av blixten när han söker skydd i en vedbod.........................Sorry, men det går inte att beskriva
Så visst kan jag förstå att djuren kan bli rädda för smällar! Jag har ju åtminstonde ett sunt förnuft som kan "tala" till mig. de får vara lyckliga om de har förstående matte och husse som endera klarar av att tillvänja dem eller göra dem till lags genom att åka ut "på landet", där det kanske är lite lugnare.
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!