CITAT (cia73 @ 15-06-2007, 20:08)

Ja, jag har några frösådda arnica montana. De är ganska så små ännu... Sen har jag också bockrot, getruta, blodtopp, spansk körvel, vejde, hundtunga och säkert en hel del annat som jag inte kommer på nu.

Åh, har du fått blodtopp att gro? Hur gjorde du? Jag har försökt två gånger men misslyckats
Skulle du kunna tänka dig att byta lite spansk körvel mot något (eller sälja en planta)? Jag hade räknat med att kunna ta en planta från mina föräldrar, men nu när jag äntligen har kommit på var jag skulle kunna plantera den har dom lyckats utrota den från sin trädgård. Jag trodde inte ens att det var möjligt att bli av med den...
Förutom det jag har nämnt tidigare i tråden skulle jag kunna dela med mig av svartklint (som inte är svart trots namnet...), färgad rölleka (blandade gula och röda) och färgkulla (Anthemis tinctoria). Dessa står i min "inte så ätliga örter"-rabatt, så jag tänkte inte på dem tidigare

Dessutom skulle jag skicka hela plantor av dessa, och inte bara sticklingar... Alla tre blev större än vad jag hade räknat med, så jag måste dela på dem och flytta dem, och då blir det plantor över.