eeh - nu handlar det väl ändå inte om att folk springer runt och fångar in hundar från gatan för att sedan sälja dem vidare till sverige? det handlar om hundar som blivit utslängda från bilar på motorvägen, hundar som hittats hängande i träd, hundar som blivit så jävla misshandlade så hälften kunde varit nog. att de hundarna får en andra chans i sverige tycker jag är bra! jag vet också att det gått åt h-vete med några av hundar som kommit hit till sverige och det är tråkigt. men många får ett himmelrike och det är dem väl unt.
men visst - det är bara att börja sopa rent framför egen dörr - vem tar första rottis/pitbullblandisen?
personligen skulle jag lätt kunna tänka mig att ta en omplacering från ett annat land om det är en hund som jag vill ha och som jag tror passar mig. struntar fullständigt i varifrån hunden kommer. och eftersom jag haft dessa tankar något år så har jag också koll på de omplaceringar som erbjuds här i sverige, har hittills inte hittat en hund som jag skulle vilja ha. vill säga att jag inte har koll på privatannonser där hundar kommer från ett gott hem. vill man göra ngt för de hundstallar som finns här i sverige - utan att för den skull ta med sig ett livsfarligt vapen hem - så kan man ju alltid skänka dem pengar. vad det gäller resandet med hundar så reser de i en fruktansvärd miljö, det kan jag hålla med om. så då får vi sluta importera fina renrasiga avelsdjur också.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|