CITAT (Tosan @ 13-06-2007, 08:50)

Vi har haft bevattningsförbud flera somrar i rad. Vi har fått vattna blommorna typ, men i år bara med vattenkanna. Sen vad det är för skillnad om jag drar fram slangen till grönsakslandet och fyller kannan, eller om jag duschar direkt, det låter jag vara osagt...
Det är nog viktigast att använda insidan, ta reda på det vatten man kan och återanvända tex. Vi har tex fyllt hinkar och kannor från sonens badpool osv. Men nu kommer det vatten i rikliga mängder igen.
jo det är ju skillnad. med vattenkanna utan stril så blir ju vattnet mer samlat. man får hälla långsamt förståss. med stril blir spridningen större o med vattenslang o spridare på så blir det ju väldigt spritt o en hel del dunstar ju bort.
de tips som kommuner delar ut är väl gjorda enklast möjliga o utgår väl från hur det mest sannolika är. vattnar man med slang utan spriidrae o inna solljuset gassar för fullt kanske det jämnar ut sig? fast å andra sidan så är det ju bekvämare så sannolikheten för att vattna mer än man borde vid vattenbrist ökar ju...
nån som hänge rmed hur jag tänker?