Jag tycker fortfarande att diskussionen är lite konstig. En person häller ut sitt gråvatten i trädgården för att spara vatten och blir rakt av behandlad som att hon häller ut den i havet/sjön/ån. Jag menar att det inte är samma sak. Jag menar att näringen i det vattnet tas om hand av växterna. Finns det gifter i vattnet är det naturligtvis inte bra!
VAd som är bra ur miljösynpunkt är sällan logiskt och konsten att applicera rätt studie i rätt situation är just en konst, många gånger så kommer det senare en annnan studie som stjälper undan den felaktiga tolkningen. Så länge som vi inte verkligen har problem med torka lär ingen myndighet göra ngn ansträngning för att lösa den här frågan.
Min gissning är att kommunens miljötjänsteman kommer att ge ett fegt ickesvar, vissa här kommer att tolka det som att de hade rätt och andra kommer att tolka det som att de hade fel och jag och antagligen några till kommer att känna att de inte fick ngt svar. Det är synd att det är så svårt att veta vad som är rätt...
|