Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Passiflora, spalje?
          Netha
          Inlägg 19-06-2007, 20:27
          Länk hit: #1

Gäster

Min passiflora som blommat i en månads tid ( 7 blommor) och har massor av nya blomknoppar,
          fick jag ta in för några dagar sedan pga låg temperatur nattetid (-1 - + 1°)
          Jag har satt långa blompinnar där rankorna får "klättra" men de växer förbi.
          Nu undrar jag... ska den ha någon sorts spalje´, eller var ska de långa rankorna ta vägen...
          Har min kruka ståendes på golvet... ska jag kanske ställa den på fönsterbänken och låta klättra i gardinstången?

Sedan så undrar jag också om jag kanske ska byta kruka.. nu står den i köpekrukan som är 12 cm och man ser
          torvbriketten den planterades i. Den får blåkornsvatten 1ggr/vecka.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Netha
          Inlägg 20-06-2007, 21:51
          Länk hit: #2

Gäster

Tack Ammoura och Emma... ska iväg imorron och leta växtstöd/bågar.
          Vet inte om jag köper en till planta bara för att få frukt... kanske nöjer mig med detta exemplar till att börja med.
          Tänkte iaf också ta ett skott från den och se om jag lyckas få en alldeles "egen" planta. smile.gif

Ja, det är den vanliga blå jag har, har inte sett någon annan sort i butikerna här. Förra natten hade vi + 0,5 men nu är varmare luft på väg... + 7,8° just nu.

Redigerat av Netha: 20-06-2007, 21:54

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 07:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon