Jamen förlåt,
Jag blir så arg när jag läser det ni berättar. Hur bara kan de utelämna så viktig information? Att mäta diagonaler är A och O och trots det så är det ingenting i de ytterst knappa anvisningarna som påpekar detta. Själv har jag skrivit ett brev till Willab och beklagat mig över leveranstider. Blev lovad 5 veckor men det slutade på 11. I kontraktet har de lyckats formulera sig så att det inte är berättigat att kräva kompensation! Jag har byggt varianten på mur! Tro mig, jag är förvånad att jag fortfarande ät gift. Man blir helt galen. Hålen stämde inte och det finns bevis på att jag har rätt. Väntar med spänning på svar...
På något sätt får man en känsla av att de inte vill att man ska lyckas utan väntar på att man ska be dem rekommendera en byggare så att de kan få porovision. Hoppas verkligen at det bara är en känsla jag har (och tror egentligen inte att det är så). Skitdåliga ritningar och instruktioner. DVD/Video. Glöm det!
Willab själva kallar det att kryssmäta. Jag tycker att de borde sätta ur diagonalmåtten på ritningarna så att ALLA kan förstå vad de menar. Vi är ju trots allt trädgårdsintresserade i första hand och ytterst få av oss är byggnadsingenjörer.
I morgon, torsdag, ska jag börja montera glasen. Stämmer det inte tror jag att hjärnan släpper. Känner varmt med dig. Man vill ju bara förverkliga en dröm och gärna före jul...