Men alltså, åldersskillnaden blir ju relativt sett MINDRE ju äldre man blir, väl? Visst kan det bli så att den äldre blir klen och sjuk - men det kan även den yngre bli, faktiskt. Statistiskt sett dör ju den äldre först, men, det kan man aldrig veta. Att basera sitt framtida liv efter statistik från SCB känns fel. I sådana fall skulle de flesta inte gifta sig alls, med tanke på skilsmässostatistiken. Och 'multikulti'-förhållanden skulle inte heller vara något statistikern ville kasta sig in i. Vill man leva ett statistiskt inrutat liv så får väl mannen och kvinnan gifta sig när han är 29 och hon 33 så att de får fira guldbröllop ihop innan de dör några veckor senare av hjärt-kärlproblem eller cancer. Om de sen varit lyckliga under tiden, det kan ju inte statistiken ta nån hänsyn till...
Ok, jag kan själv inte se mig hamna i ett förhållande där endera parten är gammal nog att vara min föräldrer, eller ung nog att vara mitt barn (menar då över 18 givetvis), men +- 10 år är ju bara fånigt att ens diskutera.
--------------------
zon2.5
|