CITAT (Gita @ 23-06-2007, 22:44)

Jag har egentligen ingen åsikt, har man det bra ihop så spelar väl ålder och eventuell åldersskillnad ingen som helst roll.
Personligen skulle jag dock ha svårt att leva med en mycket äldre eller mycket yngre man, tror att det skulle bli kulturkrockar. Min man är två år äldre än mig och båda har vi en bakgrund med Jimie Hendrix, Janis Joplin och hippierörelsen. Båda dansade vi till "Je táime" osv,. Vad jag vill säga är att för mig är det skönt att leva med en man som har erfarenheter likartade mina och att vi var unga tillsammans. Jag var 17 och han 19 när vi blev ett par.
Gita
Du har mycket rätt i det du säger om erfarenheter och bakgrunder. I vårat fall handlar det om intressen och umgängeskretsar. Båda har djupt rotat intresse av jänkejärn och 50-60-talsmusik. Så träffades vi åxå i baksätet på en -60 Buick invicta... Vi känner samma människor sen tidigare, har varit på samma fester osv, bara det att han hunnit med några fler.

Det handlar om livsstil, och jag tror det funkar dåligt om inte båda är inne på den biten. Då tar man hellre en 16 år äldre karl än en jämnårig som inte vet vad det handlar om. Nu präglas vårt hem av usa-flaggor, "gammrock", en cadillac cab att njuta av på sommarn och en liten Buick hgv att frakta sig runt med till vardags.