Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosenstekeleländet, Droppen urholkar stenen eller...?
          Ariel
          Inlägg 14-06-2007, 21:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem nr: 10 965

Nästan alla mina gammaldags rosor är angripna av rosenskottstekel och/eller rosenbladstekel. Jag har plockat blad och knoppar (och eldat upp) så att rosorna var nästan nakna. Trots allt har det kommit nytt och Madame Hardy har just börjat blomma och det finns skapligt många knoppar på de andra ( bl.a mossrosen o Louise Odier). MEN går det att trötta ut ohyran, det var samma visa förra året o jag undrar om detta kommer att bli mitt vårarbete för evigt? crying.gif

--------------------
          Hoppet är för det mesta en dålig vägvisare, men det är ett mycket trevligt sällskap på vägen.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          buffy
          Inlägg 24-06-2007, 11:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 380
          Medlem nr: 8 323

Mina rosor har aldrig varit så fina- och aldrig haft så mycket ohyra heller - som i år.
          De som vanligtvis slår ut i början av juli var i full blom redan 10 juni. Och med mängder av stora vackra blommor!

Men jag har trips och gröna bladlöss och svartfläckssjuka och någonslags skottätande marodörer och en stackars liten rosa mindi har råkat ut för mjöldagg. I våras hittade jag ett par rejäla angrepp av rotkräfta på några av mina största favvorosor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon