Medlem
Antal inlägg: 4 016
Medlem nr: 10 798
Alltså... Har ni hjortron i trädgårn? Hur? och var? Det vill ju jag med ha! Får försöka anlägga myr på tjärnbotten nederst på gårn kanske Tänk att få plocka sina egna "snattren"
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
CITAT (Tosan @ 25-06-2007, 22:21)
Alltså... Har ni hjortron i trädgårn?
Har!? Hrm.... .......är väll "lite mycket" sagt..................Försöker odla är det "närmaste" jag kan säga. I fjol planterade jag lite Allåkerbärs plantor och Hjortron plantor (en snäll odlait stegade ut i "hög klackat" på hjortron myren och grävde upp plantor till mig ) Dessa planterade jag sedan i en "fyrkant" bestående av torv block och fyllde upp med "billig säck jord" mellan blocken. Åkerbären har vuxit enormt, blommar i massor och "karten" håller på att mogna Men Hjortron plantor är betydligt mer "svår flörtade" Funderar på "hur" jag skall få dem att må bättre (bilderna i mitt tidigare inlägg är fotade i dag i min "odling")
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
CITAT (Lady Hamilton @ 25-06-2007, 23:05)
Har!? Hrm.... .......är väll "lite mycket" sagt..................Försöker odla är det "närmaste" jag kan säga. I fjol planterade jag lite Allåkerbärs plantor och Hjortron plantor (en snäll odlait stegade ut i "hög klackat" på hjortron myren och grävde upp plantor till mig ) Dessa planterade jag sedan i en "fyrkant" bestående av torv block och fyllde upp med "billig säck jord" mellan blocken. Åkerbären har vuxit enormt, blommar i massor och "karten" håller på att mogna Men Hjortron plantor är betydligt mer "svår flörtade" Funderar på "hur" jag skall få dem att må bättre (bilderna i mitt tidigare inlägg är fotade i dag i min "odling")
Hjortronen kräver kanske bättre jord än "billig säck jord", flurar på att det kanske skulle ge bättre resultat med roddisjord...