Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rådjur på tomten...
          Marcus Willgren
          Inlägg 26-06-2007, 09:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 11 205

Hejsan! Varje år har jag ett fantastiskt fint halvtamt rådjur som kommer upp på sommaren och toppar alla mina växter såsom gurkört, flox, kärleksört, ärt, sallat, cikoria osv. Det stör mig inte särkilt mycket bara om den kunde låta floxen blomma det minsta innan det blir vinter! förra året lyckades hon släpa med sig en bock till gärdet neranför tomten och med den fick hon tre kid men i år jagade jag iväg bocken nån jävla motta får det väll ändå vara! man vill ju inte ha en hel rådjurskoloni i ett sommarstugeområde eller hur? aja problemet är att jag skulle vilja ha råd på ett bra tips som gör så att den åtminstånde låter mina finaste växter vara? är det bara att näta in de med hönsnät eler jag har hört någonting om att de skall ogilla lukten av tjära men vi hadde tjära på varenda trap när vi målade o huset förra sommaren och det var här och åt ändå. Det skulle ju vara roligare om de var älgar det kan ju klippa äppelträdet lite bättre... /Marcus

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 01:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon