CITAT (Cacki @ 26-06-2007, 11:35)

Vi skaffade ett gammalt bilbälte från skroten och brädor typ trallvirke fast inte tryckimpregnerat. Sedan sågade vi till brädorna lika långa som höjden på tunnan och spikade fast med spik med breda skallar och böjde till dem på baksidan så att de inte skulle åka ut. (testade först att skjuta fast med häftpistol men det höll inte). Bältenas längd ska vara tunnans omkrets + ca 15 - 20cm. Man behöver 2 st, en uppe och en nere. Tillsist fäste vi ihop det hela som en ring (med bandet på insidan) som passar runt tunnan och trädde över. Vill man göra den lite finare kan man lasera brädorna i mörkbrun lasyr och sätta 2 metallband runt för att det mer ska likna en sån där snygg ektunna (fast med raka väggar.)
Det här låter som en (förhoppningsvis) billigare variant än min.
Men jag fattar ju inte hur ni har gjort
Jag har läst inlägget, jag vet inte hur många gånger, men jag begriper ändå inte!!
Du har inte en kamera av något slag? En bild skulle kanske få mig att begripa
Hemma hos mig finns det inte ett enda vattenutkast och mina axlar orkar inte bära vatten inifrån och ut, iaf inte i den utsträckning som jag behöver vatten. Så för mig är regnvattentunnor ett måste, men jag behöver mååååånga och plånboken är ju inte hur stor som helst
Dessutom gnisslar min man tänder varje vår när jag placerar ut mina (fula) plasttunnor över hela tomten