CITAT (herkules @ 28-06-2007, 15:10)

nu får du faktiskt lov att läsa på, det du skriver
stämmer inte! försäkringskassan överdrev
kraftigt de siffror de presenterade, curt malmborgs hetsjakt mot svenska folket resulterade enbart i en massa fusksiffror.
dn om malmborgs hetsjakt på oskyldiga människorNu hade jag visserligen inte hunnit läsa DNs artikel innan jag skrev, mycket beroende på att det inte är min lokaltidning och att arbetet tar bort tid för att hinna sitta och lusläsa allt som skrivs i tidningarna runt om kring. Det spelar ingen roll för min del.
Att det finns ett fusk när det gäller bidrag kan ingen förringa inte ens DNs reportrar och det är inte bara Försäkringskassan som är utsatt för detta otyg. Om än siffrorna kanske inte är x antal miljarder kronor så är varje krona som någon fuskar sig till en krona för mycket enligt mig.
Sen om man kan skylla på att jag visste inte om att jag inte fick göra si eller så är ett vanligt svar när man blir upptäckt och vem ska kunna bevisa att det inte är så. Lätt att ta till. Om jag blir haffad av polisen med att sno grannens bil så kan jag inte säga att jag inte visste att jag inte fick göra det, jag är skyldig att veta att jag inte får ta någon annans grejor. Så nog måste man kunna ställa samma krav på någon som tex tar ut för vård av sjukt barn och sedan går och jobbar. De måste väl också veta att så får man inte göra, eller? Eller när man tar ut stämplingsersättning fast att man har ett jobb som man går till.
Nu har jag inte valt att plocka fram några siffror alls för det är inte relevant till det jag skriver utan för mig är det viktiga att jag vill att mina skattepengar används till det de ska göra och inte till att någon vem det än vara må ska kunna fuska sig till pengar, något andra får slita hårt för att få ihop till med arbete.